MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthordutchie
    • CommentTimeJun 10th 2009

Please scroll down for English >>>>>>>>>>>>

Eind van het jaar verhuis ik van New York terug naar Europa en aangezien een van de redenen is dat het me hier veel te duur wordt, ben ik op zoek naar de allergoedkoopste manier om mijn spullen naar Nederland te verschepen! Het gaat zeker niet om grote familiestukken, meubels, enz, want ik doe zoveel mogelijk weg. Toch past helaas mijn complete persoonlijke bezit (kleding, boeken, foto's, hebbedingetjes) niet in de 2 koffers die maximaal zijn toegestaan. En overbagage is duur! (Meer dan $100 per koffer)
    Ik heb hier en daar ook geinformeerd bij een aantal shipping companies, maar kom daar minimaal bij een zelfde bedrag uit: zo'n $110 per grote verhuisdoos.
    Heeft iemand een gouden tip? Misschien heeft iemand ruimte over in een container? Ik vind het prima om alvast voor mijn vertrek spullen op te sturen, als dat de boel vergemakkelijkt...
    En hoe hebben anderen dat gedaan? Van sommige dingen vraag ik me af wat voordeliger is: verschepen of opnieuw aanschaffen...?

Alvast bedankt voor alle advies! :smile:

:airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane: :airplane:

At the end of this year I will be leaving NYC and moving back to Europe. With one of the main reasons the rising cost of living here, I'm looking for the absolute cheapest way to ship my stuff back to Holland! I'm trying to get rid of as much as possible, so it's not like I have any family heirlooms or large pieces of furniture. But even so, I'm afraid my lifetime possessions (clothes, books, photographs, personal belongings) won't fit in the 2 suitcases maximum baggage allowance. And excess baggage is expensive! (More than $100 per suitcase)
    I've also been inquiring at various shipping companies, but they seem to charge at least as much: about $110 for each large moving box.
    Does anyone have a better suggestion? Perhaps someone has some spare room in a container? I'm fine with sending stuff over ahead of me, if that makes things easier...
    I'm also wondering how others have dealt with this issue? It seems like with some things it's a toss up between shipping, and actually buying everything new...

Thanks for any and all advice! :smile:

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM