Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 23rd 2009

choice:

Ik zit met een dilemma, al een hele poos en ik kom er niet uit, hoeveel ik ook lijstjes maak van alle positieve en negatieve punten van ieder land.

Het zit namelijk zo, op dit moment wonen mijn man (Brits-Canadees), onze 2 kindjes en ikzelf in Bermuda, erg leuk, maar dit avontuur is over een half jaar ook weer afgelopen, dus moeten we besluiten waar we naartoe willen. En nu willen we ons echt ergens gaan settlen en niet steeds heen en weer verhuizen (niet goed voor de 2 kleintjes). Na een poos nagedacht te hebben dacht ik dat ik eruit was en dat we naar Victoria, Canada moesten gaan. Nu echter, twijfel ik steeds meer en heb een beetje heimwee naar alles Nederlands. Het probleem is dat mijn man geen woord Nederlands spreekt en ik niet zeker weet hoe ik het zal vinden om na ongeveer 10 jaar weer terug te gaan naar m'n roots.

Ik weet zeker dat ik niet de enige ben met dit vraagstuk en zou het erg op prijs stellen van jullie te horen, met jullie verhalen, advies, vragen, wat dan ook.

Dank je,
    C
    :sad:
  2.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

dutchgirltiff:

Het is voor mij in ieder geval een beetje een moeilijke vraag, want kennen doe ik je niet.
    Het enige wat bij mij naar boven kwam, is dat Engeland geographisch gesproken in het midden ligt. Je bent binnen een uurtje in Nederland, binnen 5 uurtjes in Canada, en je man en kinderen spreken zowiezo al Engels, niet?
    Meer advies kan ik je niet geven, en ik ben een beetje een practische denker, vandaar: Engeland.
  3.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

Belsize1964:

Ik denk dat je ook moet denken waar leuke banen zijn. Engeland is leuk, veel cultuur, niet zo'n goed klimaat en hoge "cost of living". Nederland heeft voor een gezin vaak een betere "quality of life", gratis scholen, kinderen kunnen over straat fietsen, maar ook misschien wat benauwend. Canada / Victoria, is ook goede quality of life, ruimte, natuur, maar meer cultuur arm en meer geisoleerd van wat er in de wereld gebeurt.

Helpt dat?
  4.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

Yet:

Oei, dat is inderdaad een moeilijke....

Tien jaar niet in NL gewoond......ik ben bang dat er in die tijd wel veel veranderd is hier

Alhoewel wij in een bevoorrecht stukje Nederland wonen (onder de rook van Haarlem) laat ik m'n kinderen toch niet zo heel graag alleen naar school fietsen, bijvoorbeeld.
    Het is z? druk 's ochtends; kleine straatjes; veel verschillend verkeer; niet oplettende mede-weggebruikers.
    Het is ronduit gevaarlijk.

Daarbij is het huidige (sociale) klimaat in NL ook niet echt denderend.

Ik vind het moeilijk, want het klinkt net alsof ik NL nu aan het afkraken ben. Dat is helemaal niet mijn bedoeling, maar ik hoor en zie wel veel dingen (buiten de media om), waar ik me zorgen om maak.
    Over waar het naar toe gaat met ons kleine landje.
    Wat we straks achterlaten voor ?nze kinderen.
    En dat baart me zorgen.

Aan de andere kant...Engeland is er, als ik mijn kennissen d??r mag geloven, ook niet al te best aan toe.

Dan blijft dus Canada.
    Ik vind Canada geweldig, maar ook d??r is niet alles rozegeur en manenschijn en het is tegenwoordig ook erg moeilijk om voor het land een werkvergunning of permanente verblijfsvergunning te krijgen.

Wat is wijsheid?
    Ik weet het niet.

Evengoed, my 2 cents....
  5.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

mbrandsma:

ben zelf al 25 jaar weg van NL (vertrok toen ik 21 was) en alhoewel ik vaak terug ga om te bezoeken, zal ik niet meer terug gaan permanent.
    mijn "advies": wat is je motivatie om terug te gaan naar NL: denk je je "roots" te vinden? Dan ben ik het eens met Yet, die schrijft dat er veel veranderd is in 10 jaar en ik ben bang dat je flink teleur gesteld zult zijn.
    Zonder jullie te kennen, zou ik zeggen: ga naar een nieuwe plaats en bouw samen wat nieuws op! Dat is enerverend, avontuurlijk en versterkt de familie band nog meer. Zie NL als een prachtige plek om zo vaak mogelijk te bezoeken, maar maak een nieuwe plek jullie "home".
    Laatste opmerking: er is geen "perfect place", dus maak een keuze, spring er volop vreugde en energie met volle kracht in en maak iedere dag de beste dag!
  6.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

catrinevanasperen:

Hallo,

DIt lijkt me inderdaad best lastig. Ik zit zelf niet in deze situatie omdat wij voor 2 jaar in Los Angeles zitten en dan weer terug naar NL gaan omdat we allebei onze roots in NL hebben.

ik zou zeggen: bedenk wat je echt belangrijk vindt aan het wonen ergens. Waar hecht je waarde aan... diep in je hart?
    schoolsysteem? veel met familie doen? een land met veel natuur? of juist cultuur?

en wat vind je man belangrijk?
    zo maar even een ideetje.

groeten van Catrine uit LA

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM