Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 23rd 2009 edited

atny286:

Hi Mede-US-residents,

Ik heb een vraag over mijn car insurance in NY. Die is wel heel erg hoog!!
    Ik heb geen credit history (ben 9 maanden in NY en heb pas sinds kort een creditcard). Ik heb 2 weken geleden mijn US driver's license gehaald - dus ook geen history.

Maar ik vraag helemaal niet om credit!! Ik moet de car insurance upfront betalen voor de laagste premie. Inkomen en equity maakt blijkbaar niets uit in the US.

Een amerikaanse collega van mij zou 1/3 betalen van wat ik moet betalen.

Weet iemand of er een insurance company is, die rekening houdt met inkomen, vermogen en verleden buiten de US

Thanks,

PS: See you all in the Tonic Bar NED-RUS!!!
  2.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 23rd 2009

WesTrans:

Tja, je zit in een moeilijke en dure situatie. Net als je geen 'credit record' hebt, heb je ook geen 'driving record'. (Het zal je plaatselijke DMV-bureau worst zijn dat je altijd keurig in NL hebt gereden.)
    En zonder een driving record ga je de zgn. 'assigned risk pool' in. Je zit daar een jaar of twee samen met de slechtste, gevaarlijkste automobilisten in jouw staat. Daarna gaat je premie langzaam maar zeker omlaag, zoang je maar geen bonnen krijgt. ('Non-moving violations' zoals parkeerbonnen tellen niet mee. ONBETAALDE parkeerbonnen echter wel!)
  3.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

atny286:

Thanks for the info.

Ik heb Geico genomen. Geico was de helft goedkoper dan de andere grote jongens (Allstate,liberty, progressive, AIG, etc). Nog steeds veel te duur: vergeleken met een US collega betaal ik 2.5x de nominale prijs.

Waarom Geico zoveel goedkoper was (in my case $3,000 per 6mnd!!), weet ik niet, maar zij vroegen mij wel hoelang ik een Dutch License had en hoelang ik al een verzekering in NL had...
  4.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

NLBorrels Admin:

$3000 per 6 maanden? ?Rijd je dagelijks 2 uur in een Porsche door Manhattan ofzo? ?Mijn eerste auto (Passat) was 3 jaar oud. ?Heb nooit meer dan $1750 per 6 maanden betaald terwijl ik mijn Amerikaanse rijbewijs pas 3 dagen voor de aanvraag kreeg. ?Woonde hier al wel een heel stel jaren.

Mijn tipjes:

- Maak een lijstje van alle veiligheids-features van je auto (daytime running lights, airbags, etc. etc.) ?Het is belangrijk dat je niets vergeet wat niet standaard op de auto zat. ?De rest kunnen ze zelf zien aan de VIN registratie.

- Overschat *nooit* het aantal kilometers dat je gaat rijden. ?Liever minder schatten dan teveel. ?Meer km -> groter risico -> grotere premie. ?Laat ze de aanpassing maar doen na je eerste 6 maanden (6 maanden schade-vrij -> lagere premie, als je dan nog meer km gereden hebt ben je nog veiliger voor ze dan een andere klant).

- Als je teveel ingeschat hebt bel ze na 3 (of in ieder geval voor de 6 maanden) even op en vertel ze hoeveel kilometers je precies gereden hebt en vraag om een reductie in de rates

- Als je ermee weg kan komen zeg nooit dat je hem dagelijks voor je commute gaat rijden (specificeer weekends en lange auto-tochtjes)

- Vertel altijd dat de auto vaak in de overdekte parking-garage zal staan en niet op straat (vooral van belang als je in de Bronx, Brooklyn of Queens woont)

- Als je getrouwd bent met een Amerikaan(se) dan is het leuk om te weten dat beide partners automatisch gedekt zijn, zelfs al staat de ander niet op de policy. ?Je kan als man/vrouw dan gewoon op de verzekering van je partner rijden zonder risico. ?Echter... let op, net als bij credit opbouwen in de VS is het soms beter om wel gewoon op de policy te staan zodat de rij-ervaring mee gaat tellen voor de toekomst (opbouwen van een history) voor als je later een echt dure auto gaat rijden

- Zorg dat je je niet laat omlullen voor te grote insurance coverage. ?Nederlanders zijn al snel geneigd om zich te over-verzekeren. ?Bij eigen huis ook even kijken naar de Umbrella-Policy van Geico.

Tenslotte nog een tip voor mensen zonder auto in New York:
    Als je alle kosten optelt (rijden, benzine, parkeren, bonnen, keuringen, reparaties, etc. etc.) is het zeer waarschijnlijk zo dat een ZIPcar ( http://www.zipcar.com/nyc/find-cars ) per km *veel* minder kost en het gemak bijna net zo groot is. ?Daar komt verder bij dat je van 21-25 NIET meer hoeft te betalen (itt gewone car rentals)

Mijn nieuwe auto is nog steeds een 'moneypit' maar als je op een klamme zomerzondag met het dakje open op de Saw Mill River parkway door de bossen scheurt op weg naar een meertje in upstate new york met een fijne Nederlandse CD dan is dat allemaal snel vergeten

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM