Special forums: Koningsdag 2017 ~ King's Day || KoningsDagen on Twitter: @Koningsdagen
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthorSimonesa
    • CommentTimeDec 20th 2013

Heeft iemand ervaring met het versturen van Nutrilon babyvoeding van Nederland naar de US?
    Mijn verzending met Nutrilon staat al sinds 5 december 2013 op Newark en komt maar niet door de douane heen, omdat we geen FDA registration number hebben van Nutrilon. Nutricia zegt dat ze dit niet aan ons kunnen geven. Wellicht dat iemand anders binnen het forum mij kan helpen?

Alvast dank.
    Hartelijke groet,
    Simone
  2.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeJan 2nd 2014

Hoi Simone,

Ik woon al een paar jaar in de USA en heb eigenlijk nooit problemen met pakketjes die mijn kant op komen en ik heb al vanalles laten komen; kaas, chocola, pepernoten, elektrapijp .... Het is alleen erg belangrijk dat verzenders in geval van etenswaar (!!) geen bedrijven zijn en daarom een handgeschreven verklaring op het postkantoor of agentschap invullen en een beetje algemene omschrijving geven.Zeker niet in details gaan !! In geval van babyvoeding zou ik een omschrijving geven als "baby gifts" of "baby supplies" ... heb je in ieder geval een lagere kans op douane kontrole !!

Succes !! Pieter
  3. NLBorrelaar
    • CommentAuthorSimonesa
    • CommentTimeJan 3rd 2014

Dank Pieter voor het goede advies. We gaan het eens anders aanpakken! Ondertussen hebben we de verzending wel binnen, maar met fikse douanekosten (drie keer de waarde van het pakket!). En Heimweewinkel had er ook nog twee pakken Nutrilon bijgedaan die maar tot 8 januari goed zijn. Niet heel netjes van ze!
  4.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeJan 3rd 2014

Simone,
    Nog een ander puntje van advies over versturen van pakketjes van NL naar de USA duurt altijd langer dan andersom. Help je Nederlandse verzender(s) ook met de tijd van het jaar van versturen !! December is bijna altijd drama-maand vanwege feestdagen. Heel belangrijk voor jou, hou de amerikaanse feestdagen in de gaten !! Die geven over het algemeen de grootste vertraging !! Een verzending van een pakket duurt 1 tot 2 weken naar de USA: neem die tijd ook in acht en plan dat voor de (verwachtte) aankomst.
    Naar NL gaat alles een stuk makkelijker en sneller: 3-5 dagen !

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM