Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthorAlinde
    • CommentTimeNov 4th 2013 edited

Hallo lezer!

Deze enthousiaste 27-jarige dame is op zoek naar een uitdagende baan in de toerisme sector of in het (basis)onderwijs in NYC.

Na drie succesvolle jaren als allround touroperator gewerkt te hebben bij een internationaal Tourist Information & Travel Service, ben ik nu op zoek naar een nieuwe uitdaging op werkgebied.

Ik ben in het bezit van twee diploma's, namelijk Bachelor of Business Administration in Tourism Management en Bachelor of Education. Beide sectoren passen goed bij mij.

Mocht u tips voor mij hebben en mij verder kunnen helpen, dan hoor ik dat graag van u. U kunt altijd contact met mij opnemen via alinde@outlook.com

Alvast veel dank!
  2. NLBorrelaar
    • CommentAuthorBennoGr
    • CommentTimeNov 5th 2013

Wat toerisme betreft weet ik niet hoe de markt is. Ik ben lang geleden gids geweest in New York, maar ik was toen al wettig in de VS, compleet met groene kaart en een Newyorkse gidsenvergunning (die je alleen kunt krijgen als je zo'n groene kaart/werkvergunning hebt).

Ik weet wel wat van onderwijs. Ik heb een volledige, eerstegraads, lesbevoegdheid voor Nederland (zat indertijd bij je studie (drs.) Engels) en heb lesgegeven op een middelbare school in Purmerend. Maar als ik in de VS aan de slag zou willen in het onderwijs, zelfs om Engels geven aan mensen die geen Engels spreken, zou ik twee jaar terug moeten naar de universiteit om een Amerikaanse lesbevoegdheid te halen. Da's me teveel werk, dus ik geeft gratis Engelse les, als vrijwilliger bij de plaatselijke bibliotheek. Maar om daarvoor betaald te worden is dus niet makkelijk.

Nederlands geven in de VS zou wel kunnen (en ik ken een aantal mensen die dat met veel succes doen), maar ook daar geldt dat dat alleen kan als je al wettig in de VS bent.

Niet om je te ontmoedigen, maar denk niet dat ze, als het ware, om je zitten te springen in de VS.

Misschien proberen in Nederland bij een internationale reisorganisatie te gaan werken en dan proberen overgeplaatst te worden naar de VS. Of met een Amerikaan(se) te trouwen (mag zowel man als vrouw zijn tegenwoordig).

Succes.
  3. NLBorrelaar
    • CommentAuthorAlinde
    • CommentTimeNov 5th 2013

Ik weet inderdaad dat het voor buitenlanders lastig kan zijn om aan het werk te komen in de VS. Maar een aantal mensen is het toch gelukt, dus ik blijf voorlopig nog even positief rondkijken. Bedankt voor je bericht!

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM