Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthormartin_z
    • CommentTimeMar 13th 2013

Hallo NYC Borrelaars,

Een aantal post hieronder staat een post van Lennard (De Oversteek Maken Naar New York). Herkenbaar verhaal! Ik kom sinds 2000 één a twee keer per jaar in deze fantastische stad. Ik wil nu ook proberen om er langere tijd te verblijven.

Mijn naam is Martin, ik ben Grafisch vormgever in Amsterdam, ik zie met regelmaat vacatures op het internet die goed bij mijn ‘profiel’ passen. Wat ik graag zou willen weten is zijn er hier mensen die vanuit Nederland op vacatures in New York gesolliciteerd hebben? Ik ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen.

Ik hoop wat van jullie te horen! :)

Groet,

Martin
  2. NLBorrelaar
    • CommentAuthorkim78
    • CommentTimeMar 15th 2013

Hoi Martin,

Waar je denk ik het meeste aan zou hebben is een week of wat naar NY gaan en proberen in die week zoveel mogelijk afspraken te maken bij bedrijven waar je graag wil werken of een vacature ziet. Als je zegt dat je uit het buitenland komt dan zijn ze *soms* wat toegankelijker. Vergeet nooit aan te geven wat je voor hen kan betekenen, dat is wat ze willen horen :wink:

Je merkt dat veel sollicitaties tegenwoordig online verwerkt worden, dat je niet eens weet naar wie je cv gestuurd wordt. Zelfs als je hier woont is solliciteren echt geen pretje wat dat betreft. Bedrijven krijgen honderden cv's op een vacature en je krijgt hier ook niet bericht terug, zoals ze dat in Nederland veel netter doen. Een erg frustrerend proces vind ik zelf. Via staffing agencies gaat het vind ik een stuk makkelijker. Kijk eens bij Aquent of The Creative Group.

Ik zou eerder de HR persoon opzoeken via de website of nog beter via LinkedIn en via die weg een afspraak proberen te maken. En uiteraard netwerken en veel contacten opdoen. Evt ook eens kijken of er Nederlandse bedrijven zijn die in NY een vestiging hebben, kan een stap schelen.

Tenslotte zit je nog met het visa issue. Want daar zal uiteraard naar gevraagd worden. Misschien kun je eens kijken naar een O visum of J-1.

Succes!
  3. NLBorrelaar
    • CommentAuthormartin_z
    • CommentTimeMar 24th 2013

Hey Kim,

Dank voor je uitgebreide reply!
    Heb jij zelf ervaring met de staffing agencies die je noemt?

Ik ben ook benieuwd of er hier mensen met een H-1B visum zijn.

groet,

Martin
  4. NLBorrelaar
    • CommentAuthorkim78
    • CommentTimeMar 24th 2013

Hoi Martin,

No problem! Ja ik heb zelf ooit via die agencies gewerkt. Maar die zullen je niet sponsoren. Tuurlijk zitten er hier ook mensen op een H1-b. Is wel een van de moeilijkere om te krijgen, vandaar dat ik de O (hoewel ook niet makkelijk, maar een hele andere aanvraagprocedure) en J1 noemde. Kijk hier eens: http://www.interexchange.org/career-training-usa/internship-co-... Zo'n visum kan een stepping stone zijn naar bv een H1-b of iets anders. Maar zie eerst maar eens een voet in de deur te krijgen ergens, dan kun je verder.

Ik weet niet hoe ver je in je carriere zit maar je zou ook kunnen overwegen om aan een betaalbare universiteit nog een korte masters opleiding te volgen. Dan krijg je een F visum en daarmee mag ja na afstuderen nog een jaar werken in je vakgebied. Geeft je tegelijkertijd de gelegenheid om een netwerk op te bouwen in NY.

Het vergt veel tijd en energie maar laat je niet ontmoedigen!

Kim

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM