Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthorNLerNYC
    • CommentTimeMar 11th 2013

Beste borrelaars,

Wellicht bevindt zich iemand in een soortgelijke situatie als die van mij en kan hij/zij mij advies verlenen:

Mijn gezin is sinds een goed half jaar in New York woonachtig en we verwachten hier nog een tijd te blijven. Ons huis in Nederland houden we ondertussen aan. We hebben het huis niet verhuurd zodat we er gebruik van kunnen maken voor bijv. vakantie. Het staat dus leeg, en ik begrijp dat er nu een risico bestaat dat het (na 1 jaar leegstand) gekraakt kan worden.

Indien er iemand advies heeft hoe ik dit kan voorkomen, stel ik dat zeer op prijs!

Mvg,

Guido
  2.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeMar 11th 2013 edited

Hoi Guido,

Ik ben al even weg uit Nederland dus ik weet niet of ik je het beste advies kan geven, maar ..

Als je beweging in je woning wil hebben, gewoon om krakers te misleiden en je voelt je er goed bij, er is een website waar je je kan aanmelden waarbij je een soort van "vakantie woningruil" kan doen: mensen blijven bij jou (of in dit geval je Nederlandse woning) en in ruil jij kan dan bij hun vakantie vieren. Dat kan natuurlijk ook 1 kant uit: jij stelt je woning beschikbaar maar je ziet af van de tegenprestatie want jou woning is (nu) je vakantiewoning. Daarmee voorkom je dat potentiele krakers je woning op het oog krijgen, maar je kontroleert wie er "gebruik mag maken" van je woning want JIJ bepaald wanneer kan en niet kan. Even googlen, dan vind je het wel.

Voor de volgende mogelijkheid zou ik een lokale makelaar in Nederland bellen: voornamelijk voor advies (zoals gezegd ik weet niet wat de regelgeving op dit moment in NL is):
    Je zou kunnen kijken of verhuur voor korte(re), 3 maanden of zo, een mogelijkheid is en laat dat onder beheer van de makelaar: incasseren van huur, of je woning schoon blijft en niet gemold wordt. Kost je wat extra, maar er wordt voor gezorgd

Nogmaals, als je niet voor de eerste oplossing bent, zou ik gewoon een (paar) lokale nederlandse makelaar(s) bellen en vragen naar oplossingen.

Gr. Pieter

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM