Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar

Hallo New Yorkers,

Mijn naam is Lennard van Veen en ik ben Master student Finance. Sinds ik in 2000 naar New York op vakantie ben geweest ben ik helemaal weg van deze geweldige stad. De mensen en de bruisende atmosfeer vind ik fantastisch! Mijn ouders hebben begin jaren '80 twee jaar in New York gewoond en gewerkt (mijn vader op Columbia University, mijn moeder voor KPMG) en dit is dan ook mijn grote droom.

Zoals jullie echter zullen weten is het erg lastig om als buitenlander in Amerika aan de slag te geraken. Een green card bemachtigen is enkel mogelijk wanneer je door een bedrijf wordt uitgezonden of wanneer je een functie aantoonbaar beter kunt uitvoeren dan een Amerikaan.
    Ik ben daarom erg benieuwd naar jullie verhalen. Hoe zijn jullie in New York terecht gekomen en hoe bevalt het leven daar? Hebben jullie nog tips voor een bijna afgestudeerd Finance student om in New York een stage of een baan te vinden?

Ik ben natuurlijk te bereiken via dit forum, maar ook via mail (lennardvanveen@gmail.com) of Skype (moet ik nog even aanmaken :wink: )

Groetjes,

Lennard
  2. NLBorrelaar
    • CommentAuthorBennoGr
    • CommentTimeFeb 4th 2013 edited

Ga zoeken op http://forum.allesamerika.com Daar is een speciale afdeling waar uitgebreid/ellenlang over dit onderwerp geschreven is en wordt. Wel even je eigen inlog aanmaken.

Succes.
  3. NLBorrelaar

Bedankt Benno, ik zal dat forum eens uitvoerig doornemen!
  4. NLBorrelaar
    • CommentAuthorkim78
    • CommentTimeFeb 4th 2013

Ik zou eerst een jaar of wat werkervaring opdoen bij een multinational in Nederland... denk KPMG of E&Y, en dan hopen dat je via hen uitgezonden kan worden naar hun kantoor in NYC, zoals je moeder dat heeft gedaan. Dan krijg je waarschijnlijk een L1 visum waarmee je ook sneller een green card kunt krijgen. Hebben E&Y en KPMG bv ook geen traineeships of iets dergelijks?

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel een manier, als je alle stappen voor elkaar krijgt :)

Je kunt ook eerst een stage zoeken of baan ("traineeship" - waarvoor je betaald mag worden). Met een J1, die is nog redelijk makkelijk aan te vragen. Als je eenmaal daar een netwerk hebt opgebouwd, gaat het meestal iets makkelijker om verder te zoeken.

http://www.interexchange.org/career-training-usa/how-interexcha...

Succes!
  5.  
    NLBorrelKoning

Goede tip van Kim

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM