MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar

Hi !

Ik verblijf de laatste week van Juni (26-27-28) in ons hoofdkantoor in Holtsville, Long Island.
    Omdat ik de week erna sowieso al vakantie met haar in NY wilde doorbrengen, wil ik mijn dochter van 13 meenemen.

Omdat ik overdag moet werken, zoek ik voor haar een leuke en vertrouwde dagbesteding/verblijf (9-17h) als alternatief voor de dagopvang op ons HQ.
    Bij voorkeur met leeftijdsgenotes, en op Long Island. Zij spreekt goed Engels.

Wie heeft er tips of referenties voor mij??

Thanks!
    Hans Schreurs
  2.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeMay 29th 2012

Hallo Hans,

Ik denk dat 29 en 30 juni niet zo'n probleem zullen zijn: er zijn hier meer dan genoeg summer camps op het eiland. De 31ste zal alleen lastig worden .... die bestaat niet !! LOL !! Of je moet 1 juli bedoelen, maar da's ook lastig, want dat is op een zondag.
    Je kan ook pretparken google-n: 99 van de 100 hebben een "program" voor kinderen van diverse leeftijden/leeftijdsgroepen. Succes !! Als je nog vragen hebt, post ze maar !!

Pieter
  3. NLBorrelaar

Hi Pieter,
    zeer scherp van die data, het moet inderdaad 26-28 Juni zijn! :sleepy:
    Ik heb het inmiddels aangepast!
    Die summer camps moet je daar van te voren op inschrijven, en kan dat per dag; hoe werkt dat?

Bedankt!

Groet,

Hans
  4.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeMay 30th 2012

Hoi Hans,

Je "moet" hier tegenwoordig zoveel online doen, ik zou gewoon even "summer camp long island ny" google-n. Dan krijg je ook een beter overzicht van keuzes. Ik weet dat de Hofstra universiteit zomerkampen organiseert, maar ja, daar woon ik naast. Dat zou ook wel aardig aan de prijs kunnen zijn, de universiteit kennende. Holtsville ligt daar een mijltje of 30 vandaan, dus niet om de hoek: een dikke 3 kwartier ben je dan sowieso wel onderweg. Ik zou dus iets dichterbij zoeken, kan je ook gelijk het vervoer (per amerikaanse schoolbus) regelen vanaf je hotel (?).

Ja, je moet je bijna overal voor inschrijven, en dus ook voor die summer camps, en is bijna overal online mogelijk. En geeft een site je niet genoeg info, is er altijd wel een tel nummer wat je even kan bellen.

Succes en veel plezier !!

Pieter
  5.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeMay 30th 2012

Ik zat even te kijken Hans, hier is een linkje van "the Y" (YMCA) voor zomerkampen ... ook in Holtsville:

http://www.ymcali.org/Association/Programs/Day-Camp.aspx

Misschien is het wat ....
  6.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeMay 31st 2012

.... mocht je ook een auto tot je beschikking hebben, neem je dochter (in het weekend ?) ook even mee naar de vuurtoren van Montauk Point, het uiterste puntje van Long Island. Mooi ritje (Highway 27, Sunrise Highway) en in de vuurtoren kan je naar boven en heb je een prachtig uitzicht op de Long Island Sound en de Atlantische oceaan. Ik vind het in ieder geval iedere keer weer leuk om er heen te gaan !!
  7. NLBorrelaar

Hey Pieter,
    nog bedankt voor je comments&tips!
    Ben er nog druk mee bezig geweest om wat voor haar te vinden, maar dat is niet gelukt, en ze kan dus helaas niet meegaan ..:-/
    YMCA had ik ook al gecontact, maar bij hen is het zoals bij de meeste summercamps, je kunt niet slechts voor een paar dagen inschrijven..
    Ook de daycare service op onze company campus lukte niet, ze hebben geen license voor kinderen ouder als 7. En buiten de daycare om was het niet toegestaan voor haar om op de campus te verblijven. Liability en zo..
  8.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeJun 22nd 2012

Hoi Hans,

Jammer, niet alleen voor jou maar ook zeker voor haar. Tja, wat dat betreft zijn Amerikanen echt vastgeplakt aan regeltjes. Merk dat op mn werk ook maar gooi daar wat Hollandse nuchtere vrijheid tegenaan. Gelukkig krijg ik die vrijheid om dat te doen maar dat helpt jou nu natuurlijk niets. Ik weet niet of je het nog kan overwegen: ik zou haar inschrijven voor een week (als dat kan) en dan haar "gewoon" ziek melden voor de dagen dat ze er niet is.
    Het stuit mijn NLse nuchterheid echt tegen de borst, maar als ik zie met mijn stiefdochter hoe vaak die niet om een kuchje legaal (!!!) ziek gemeldt wordt, heb ik in jouw geval zoiets van "moet je lekker doen" !! Het is een kamp, tijdverdrijf ... geen strafkamp !! Komop zeg (t.o. die mensen van het kamp) !! Nogmaals, heb jij niets aan, maar het is misschien nog een idee om te overwegen. En zo niet, voor een volgende keer..... En als je het wat eerder weet, kan ik misschien wel iets vinden wat meer toegespitst is op jouw situatie. Succes met je werk !!

Gr. Pieter

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM