Nog geen lid? Doe het nu! | Naar de forums...
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMariaJ
    • CommentTimeJan 6th 2012

Hallo alle NL'ers,

Over twee weken vertrek ik al naar New York om daar een half jaar te studeren. Helaas heb ik nog geen plekje kunnen vinden. Ik ben op zoek naar het liefst een (gemeubileerd) twee kamer appartement in Manhattan (downtown) maar overweeg ook Brooklyn als het te doen is met openbaar vervoer.

Als iemand nog tips/tricks/adviezen heeft qua agents/makelaars, websites, of zelfs appartementen dan hoor ik dit natuurlijk graag!

Groetjes,
    Maria
  2.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeJan 7th 2012

Op je vraag van gisteren op Fem d'r ad (nogmaals):

Ja, die is het. Ander telefoonnummer op de hekken maar het adres klopt. Aan de hekken hangt een spandoek met tel. 516 394 0997 (vanuit NL: 001 516 394 0997). Laat je niet verleiden door de foto ... die klopt wat minder. Da's de binnenplaats en die foto is genomen Voor de renovatie !! LOL !!

Mijn advies: als je in de stad wil zitten, probeer wat in Manhattan te krijgen. OV van Brooklyn naar Hempstead ehmmmm ..... sucks !! En het is makkelijker om van Manhattan naar Brooklyn te gaan met OV of watertaxi. En van Manhattan naar Hempstead is beter te doen dan vanuit Brooklyn ... met de trein. En die is weer niet goedkoop. 's Avonds terug, als je besluit om in Manhattan te gaan wonen, met bus/subway zou ik je sowieso niet adviseren: je moet overstappen in een gedeelte van Jamaica (Queens) wat "ietwat minder is". Reistijd is ook niet lullig: 50-60 minuten met de trein, bus/subway langer en dat is naar "Hempstead Transit Center". Dan moet je nog naar Hofstra. Die hebben hun eigen busvervoer, maar daar weet ik geen details van.

Of je moet een autootje op de kop weten te tikken voor weinig, dan is de 59th st bridge/Cross Island, en dan LIE- of Hempstead Turnpike- afslag of Southern State Parkway-afslag je beste optie. Nou ja, beste ... goedkopere, want traffic sucks .. too !! LOL !! In de spitsuren welteverstaan en spits duurt hier wat langer dan NL .....

Dilemma's, dilemma's ....

Als je nog vragen hebt, lees ik het wel.

Gr. Pieter
  3. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMB.
    • CommentTimeJan 15th 2012

Hee Maria,

Ook ik vertrek over 2 weken en zoek nog een appartement.

Als je eventueel nog iemand zoekt om je huis mee te delen dan mail me maar..
    maud_berden@hotmail.com

Ook ik ben al hard zoekende en zou graag iets met iemand delen vooral voor de gezelligheid
    Groetjss

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM