MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthorJonkmanF
    • CommentTimeDec 14th 2011 edited

Beste NL-borrelaar,

Vanaf half februari komt mijn appartementje in Manhattan vrij.
    Huurcontract is per jaar, vanaf 15 februari.
    Het is gemeubileerd (alles jaar geleden nieuw gekocht (IKEA) en je kunt er zó in, incl. beddegoed en handdoeken) en in de kelder is laundryroom.
    Twee slaapkamers (je kunt er dus een roommate bij zoeken) op de begane grond vlak bij lijn 1, en met comfortabele slaapbank kun je zelfs nog logees uit NL hebben..
    Huurprijs is $1250 per maand inclusief water en warmte + ongeveer maand huur voor realtor die background check doet en kleine overnamesom voor huisraad.
    Je moet zelf gas & licht, kabel en wifi (ik laat modem hangen) aanvragen, maar dat is eenvoudig.
    Ik heb ook nog een US prepaid mobiele telefoon mocht je die nodig hebben.
    Heb je interesse stuur mij dan een mailtje op fem.jonkman{@}verizon.net

Met vriendelijke groet,

Fem Jonkman
  2. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMariaJ
    • CommentTimeDec 28th 2011

Beste Fem,

Is je appartement nog beschikbaar?
    Zo ja, dan heb ik wellicht wel interesse! Zou je kunnen vertellen in welke wijk je woont?

Groet,

Maria
  3. NLBorrelaar
    • CommentAuthorJonkmanF
    • CommentTimeDec 28th 2011

Hoi Maria,

Jazeker!
    Het is in Washington Heigths. W156th tussen Broadway & Amsterdam.
    Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

Groeten,

Fem
  4. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMariaJ
    • CommentTimeDec 29th 2011

Hoi Fem,

Bedankt voor je reactie.
    Ik ben eigenlijk op zoek naar een plekje in het zuiden (sowieso onder midtown nog) of brooklyn/williamsburg.
    Mijn universiteit is namelijk in hempstead en washington heights is dan te ver weg.

Maar bedankt voor je snelle reactie en mocht je tips hebben of iets weten dan hoor ik dit natuurlijk graag!

Groetjes,
    Maria
  5. NLBorrelaar
    • CommentAuthorlawrence
    • CommentTimeDec 29th 2011

hallo,

Ik ben op zoek naar een appartementje vanaf half februarie! alleen 1 probleem niet voor een jaar maar vanaf 22 feb. tot 15 juli. Heb je recente foto's?

groetjes,
  6. NLBorrelaar
    • CommentAuthorJonkmanF
    • CommentTimeJan 5th 2012

Hoi Lawrence,

Het is alleen per jaar te huur; het is geen sublet.
    Sorry. Succes met zoeken: ik kan je de gegevens van mijn realtor geven.
    Zij heeft me op de eerste dag zo'n dertien leuke apartementjes laten zien en er is zat te huur in Manhattan. Als je de gegevens van haar wil moet je me even een mailtje sturen. Er zijn er meer die voor precies dat halve jaar woonruimte zoeken, dat verruimt je opties weer.

Groetjes!
  7. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMariaJ

Hoi Fem,

Zou je mij de gegevens van je realtor willen sturen? Ik zoek ook een appartementje voor een half jaar.
    Ik heb wel gehoord dat een makelaar meestal een fee wil, is dit bij deze ook zo? Heb je er dus wel goede ervaring mee gehad?

Groetjes,

Maria
  8. NLBorrelaar
    • CommentAuthorJonkmanF

Ik heb goede ervaringen met deze realtor en slechte met andere.
    Zo'n fee daar leven ze van, en dat is met deze niet anders. Ze heeft er bij mij wel haar best voor gedaan!
    Mail me maar even, dan kan ik je haar gegevens sturen. Mailadres staat in originele post, zonder de accolades natuurlijk ;-)
  9.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeJan 6th 2012

Berichtje voor Maria:

Als je naar Hofstra gaat, kan je misschien even kijken bij Twin Oaks. Nog geen 500 meter bij de universiteit vandaan aan de turnpike richting westen aan je rechterhand. Zeg maar aan de kant van "the Netherlands". Ik heb geen idee wat het kost, maar alles is renoveerd (ze zijn echt net een maand klaar: ik kan het weten, ik woon er naast !! ;-) ). Ik kan er wel even langs rijden straks om je een telefoonnummer te geven voor info.
    Misschien ook makkelijk voor je afgezien van het feit dat het op steenworp van Hofstra ligt; wasserette tegenover, 24-uurs winkel tegenover, N70/71/72 bussen stoppen op de hoek (met een metro card zit je voor $5 in Manhattan, lopen naar het grote busstation in H'stead (10/15 min) en vanaf daar de bus, de N6, nemen kost het je maar $2,50 enkele reis Manhattan .... in Jamaica wel even overstappen op de subway, D-line geloof ik).

Nou ja, lang verhaal kort ... laat maar weten of ik dat nummer moet posten.

Gr. Pieter
  10. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMariaJ

Hoi Pieter,

Allereerst heel erg bedankt voor je tip en opmerking! Altijd fijn om tips/tricks/advies te ontvangen van mensen die nu echt in New York zitten! Ja het nummer/website zou ik heel graag willen ontvangen bedankt voor de moeite!!
    Het zal echter wel een plan B worden voor me. Ik kan namelijk ook op de campus zelf zitten maar ik wilde juist graag in de "grote" stad zelf wonen omdat ik alleen 's avonds college heb en waarschijnlijk maar 2 of 3 keer. Ik was zelf meer aan het kijken naar brooklyn (prospect heights/clintonhill/williamsburg) of manhatten downtown ergens. Maar omdat het maar voor een half jaar is en het liefst toch wel een furnished appartement is dit wel een hele dure grap! Maar ik blijf zoeken en wie weet komt er wel iets moois uit.
    Maar het nummer van Twin Oaks is toch wel fijn om te hebben just in case.

Bedankt!

Groet,
    Maria
  11. NLBorrelaar
    • CommentAuthorMariaJ

Oh Pieter, ik heb zojuist de website gevonden:
    http://www.apartments.com/rent/Hempstead-NY/Twin-Oaks-Apartment...
    Nummer staat er ook op! Deze is het toch?
  12.  
    NLBorrelaar
    • CommentAuthorPieter-LI
    • CommentTimeJan 7th 2012

Ja, die is het. Ander telefoonnummer op de hekken maar het adres klopt. Laat je niet verleiden door de foto ... die klopt wat minder.

Mijn advies, als je in de stad wil zitten, probeer wat in Manhattan te krijgen. OV van Brooklyn naar Hempstead ehmmmm ..... sucks !! Van Manhattan naar Hempstead is beter te doen ... met de trein. En die is weer niet goedkoop. 's Avonds terug met bus/subway zou ik je sowieso niet adviseren: je moet overstappen in een gedeelte van Jamaica (Queens) wat "ietwat minder is". Reistijd is ook niet lullig: 50-60 minuten met de trein, bus/subway langer.

Ik post morgen nog wel even het lokale nummer en als je nog vragen hebt, lees ik het wel.

Gr. Pieter
  13. NLBorrelaar
    • CommentAuthorlawrence
    • CommentTimeJan 7th 2012

Hoi Jonkman F,

Ik zou graag die gegevens hebben aangezien ik nog geen appartement heb. Het is voor de periode 1maart-15juli dus degene die me kan helpen graag. Ik ben ook te bereiken op law.ubachs@gmail.com

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM