MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar
    • CommentAuthoranyenban
    • CommentTimeSep 30th 2011

wij zijn deze week in Boston voor een eerste orientatie ivm een eventuele verhuizing richting Boston. dit weekend willen we een beetje rondtouren in de omgeving om te kijken wat ons aanspreekt om te gaan wonen met onze 3 kinderen (3,7 en 9). Is er iemand die ons tips kan geven? we zoeken een woonomgeving waar meerdere kinderen zijn, bijvoorkeur nog wat andere (ned) expats in de buurt, goede public school dichtbij en het zou helemaal leuk zijn als de straat rustig is zodat er nog een beetje gespeeld kan worden.
    Misschien dat er dit weekend nog ergens een borrel is waar we kunnen aanhaken om face to face wat ervaringen te horen of misschien wil er iemand zelfs wel een 'bakkie koffie' met ons drinken?
    Alvast bedankt,
    Annette wijdeveld
  2. NLBorrelaar
    • CommentAuthorFemerika
    • CommentTimeOct 4th 2011

Hi Annette,

Komende vrijdag 7 oktober is er weer een NLBorrels gepland. Er komen meestal mensen die in verschillende suburbs wonen en die kunnen je er dus van alles over vertellen.

Wat tips voor meer rust en ruimte en kind vriendelijk (zowel qua spelen als nog belangrijker goede openbare scholen!!!!!):
    Newton, Belmont, Arlington, Brookline.
    Hopelijk lukt het om naar de borrel te komen dan krijg je vast nog meer tips.

Borrel Details: Vrijdag 7 oktober vanaf 20:00
    Locatie: Tommy Doyle's - 1 Kendall Square Cambridge, MA 02138
    Metro halte: Kendall Square met de Red Line
    Parkeren: op straat (na 20:00 gratis) moet geen probleem zijn in Kendall Square of in een van de parkeergarages.
    GPS informatie: de GPS herkent 1 Kendall Square niet. Tommy Doyle's zit op de hoek van Hampshire Street en Portland Street in Cambridge, MA

Bij mooi weer zitten we buiten op de patio.

Hopelijk tot vrijdag 7 oktober vanaf 20:00

Femke
    Tel. 617.230.9001
  3. NLBorrelaar
    • CommentAuthoranyenban
    • CommentTimeOct 6th 2011

Bedankt voor de tip. Helaas ben ik alweer in Nederland en zit ook mijn man op dit moment alweer op het vliegveld voor de terugreis. Misschien de volgende keer, ik houd het forum in de gaten. We hebben wat rondgereden vorige week en vonden vooral Concord erg leuk. ken je het? is het vergelijkbaar met de plaatsen die jij noemde?
    gr Annette
  4. NLBorrelaar
    • CommentAuthorManon
    • CommentTimeOct 13th 2011

Hoi Annette,

De hoek Concord-Lexington-Lincoln is inderdaad mooi, mijn man en ik vielen er ook voor. Mooie natuur, ruimte. Ook veel geschiedenis daar, de Minute Men (kolonisten) hebben daar het Engelse leger teruggejaagd naar Boston. Het is zo'n beetje het begin van de Amerikaanse onafhankelijkheidsoorlog geweest. Elk jaar in april spelen ze het na. Ik weet niet hoe Concord is voor kinderen, wij hebben er geen maar ik kan me voorstellen dat het kindvriendelijk is.

Uiteindelijk zijn wij in Melrose beland, lekker tussen Boston en mijn mans werk in. Metro naast de deur dus dat is prettig om naar downtown te gaan. We hebben ons wel wat verkeken op het woonwerkverkeer: elke dag moet mijn man via binnendoorwegen en de winkelstraten (Main Streets, daar hebben ze hier veel van :wink:) naar kantoor. Heel gezellig en schattig, maar in de spits is het niet fijn rijden. Het volgende huis zoeken wij dan ook dichter bij een snelweg.

De steden die Femke noemde liggen meer 'vastgegroeid' aan Boston. Ook mooie stukken en misschien wat stadser gevoel omdat het dichter bij de grote stad is. Er is dan ook metro- en treinvervoer. Lincoln, Concord, Lexington liggen allemaal 'los', dat houdt ook in dat het openbaar vervoer wat minder is, geen metro in elk geval. Treindienstregelingen zijn niet zo frequent als in NL, zie bijvoorbeeld van Concord naar Boston (inbound): http://www.mbta.com/schedules_and_maps/rail/lines/?route=FITCHBRG

Houd er bij het zoeken van je huis ook rekening mee dat je aan 'de goede kant' van Boston zit: werkt je man ten noorden van Boston en wil hij met de auto naar kantoor, ga dan aan die kant wonen en niet ten zuiden. Andersom geldt natuurlijk ook. De files hier zijn echt niet leuk en in de winter heb je natuurlijk ook te maken met (veel) sneeuw.

Hopelijk heb je hier wat aan. Veel succes met de zoektocht!
    groetjes,
    Manon
    www.naaramerika.com

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM