MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar

Hallo,

ik zit met een probleem met mijn vorige huisgenoot, en ben nu alle opties aan het proberen om informatie in te winnen over mijn zaak.

Mijn reisgenootje is vroegtijdig naar huis gegaan, waardoor wij ons tijdelijke huurcontract (07 juni - 16 aug) eerder moesten opzeggen. Het contract zegt echter niets over kosten ed bij voortijdig afbreken, en een week voor ons vertrek uit het appt (vertrek 1 juli) hebben we onze huisgenoot ingelicht over de situatie. Zij was hier uiteraard niet blij mee, en wil ons nu ons security deposit van $1400 niet teruggeven.

Ik heb met haar contact gehouden, omdat ze in eerste instantie zei dat ze het pas terug kon geven als ze een nieuwe huurder had. Op 7 juli zei ze dat ze iemand had gevonden per 1 aug, en dat zij ons het geld dus niet zou teruggeven. Op 16 juli heb ik echter haar nieuwe huisgenootje ontmoet! Totaal door de mand gevallen dus.

Het gaat om een aantal dingen bij elkaar:
    - het contract zegt niet over vroegtijdig vertrek
    - wij hebben aangeboden een nieuwe huurder voor haar te zoeken, dit wilde zij niet.
    - zij zei per 1 aug pas een nieuwe huurder te hebben, maar deze zit er zoals het er nu naar uit ziet sinds 7 juli in
    - het contract zegt dat het een non-smoking appt is, terwijl ik foto-bewijs heb van joints en vele sigaretten
    - zij heeft hoogstwaarschijnlijk de kamer illegaal aan ons verhuurd

Als er iemand is die mij kan adviseren wat te doen, graag! Het liefst wil ik een officieel uitziende brief haar kant op sturen, omdat zij verbaal nogal pittig is en snel naar scheldwoorden grijpt.

Ik ben te bereiken op 646-3309041, en op merel.89@gmail.com

Mijn dank is groot!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

After (digitally) signing the guest agreement on June 4th we moved in
    on the 7th. We wanted to stay in NYC until the 16th of August, just like the
    agreement states, but due to unexpected circumstances my friend had to return
    home early. On June 24th, we informed Heather that we would have to leave the
    apartment on the 1st of July. We told her that we were very sorry about the
    situation that we put her in and that we really wanted to help her find a new
    roommate. She responded that she had to give it all some thought, and a day
    later she had already put a new ad up on craigslist and other sites.

Before my friend left on the 29th, we asked Heather about the return of our
    security deposit, and she replied that she did not have the money and that she
    would first need to get a new roommate before she could give us anything back at
    all. She continued by saying that she was unemployed herself, and also pointed
    to some rent issues she had with the previous tenants. In addition, she told us
    to look at the contract we signed with her (which doesn’t state anything about
    an early departure, but does state that it is a NON-smoking apartment). I told
    her that we really needed to work something out and that I would stay in touch
    with her. I even offered a compromise by proposing to only return a certain
    percentage of the money.

I left on the 31st, but forgot to return her keys so went back on July 1st. I
    sent her a text that I was on my way, but she was not at home so I let myself
    in. On the couch I saw a document that seemed to be a new lease agreement with a
    new roommate. I photographed it so that I could take a better look at it later
    and left the apartment. When I talked to her outside on the street some minutes
    later, she told me she had not found a new roommate yet.

On the 7th of July, she told me via e-mail that she had found someone, but only
    from the 1st of August and that we would not get our money back because of the
    situation we put her in. That was the last I heard from her. However, on
    Saturday night I was in the neighborhood and decided to stop by. She wasn't
    there, but her new roommate was! She told me she moved in the week before!!!

All in all, I don't believe she has the right to keep our security deposit, or
    even a part of it for that matter. In addition, someone told me that she
    probably was not allowed to sublet her room this way.

I am prepared to offer some sort of compromise and let her keep 7-days worth of
    rent or something of that sort. Nevertheless, getting the total deposit back is
    my main objective!
  2. NLBorrelaar
    • CommentAuthorJoska
    • CommentTimeSep 7th 2011

Hey,

Klinkt echt heel moeilijk allemaal, vooral omdat het blijkbaar per week ging in plaats van per maand? Aangezien alles onderhands gegaan is, denk ik niet dat je ergens 'recht' op hebt..? Ik zou proberen een deel terug te krijgen, en daar blij mee zijn. Als zij een deel van haar inkomsten heeft gemist door jullie, is dat natuurlijk ook niet helemaal fair..

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM