MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1. NLBorrelaar

We zijn van plan naar Boston te gaan verhuizen. We hebben een 15 jarige zoon die in de tweede klas VMBO zit. Verstaat wel wat Engels, spreekt ook beetje, maar om meteen in het diepe te worden gegooid met alles nieuw en dan ook nog een school waar alleen maar in het Engels les wordt gegeven, dat is misschien wat te veel. Wat is jullie oplossing geweest? Meteen in het diepe gooien of toch iets voorzichtig aan. Internationale school, maar is die er wel met Nederlands in Boston? Alle tips zijn welkom!
  2. NLBorrelaar

Hallo Johan,

Bij het uitzoeken van een huis is het wellicht slim om te kijken naar hoe de "schooldistrict" is. De betere scholen hebben speciale begeleiding voor kinderen.Een kleinere school/stad kan een oplossing zijn.

Mensen zijn daar wat sneller geneigd om een hand uit te steken, om dat ze realiseren dat het allemaal wel heel erg nieuw en vreemd is. Ondanks dat mijn man in Andover, MA werkt, hebben wij bijvoorbeeld besloten om in New Hampshire te wonen, het is allemaal wat gemoedelijker en je wordt niet zo snel aan je lot overgelaten.

Bij het kiezen van een internationale school, kan je misschien zelfs het tegenovergestelde bereiken. Hij zit dan met klasgenoten in een klas die ook allemaal uit het buitenland komen en dus is hij niet meer speciaal.

Amerika is het land van de acceptatie, anders dan in Nederland, verlangen ze niet zo snel dat je je 100% aanpast aan de Amerikaanse cultuur.

Over de taal zou ik met niet te ongerust maken. Dat pikt hij snel genoeg op.

Neem gerust contact met me op voor wat tips.
    Mirjam

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM