MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 13th 2009 edited

clearfun:

hallo daar,

een lang verhaal kort, na 15jr illegaal te zijn in usa, zit ik nu echt met de vraag, ga ik naar nl of zal ik hier blijven? ik heb een leuk leven hier, reis veel, verdien goed geld, ben nog niet de ware tegen gekomen, heb een leuke hond en leuke vrienden. in nl heb ik dit ook wel, behalve geen baan en geen goed nlands.

de vraag is dus, zal ik hier blijven en het beste er van maken of toch naar nl? dont mind you, ik ben der 15 jr niet meer geweest....

ik heb geprobeerd de g.card te krijgen, maar dat blijft moeilijk, zeker na sept 11th.

enige raad, altijd welkom! looking forward to hear from you, dutchies!
  2.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 13th 2009

NLBorrels Admin:

Hmmmm...

Als je hier vertrekt loop je de kans dat dit permanent is (de grens doorglippen lukt niet meer denk ik).

Als je dat risico niet wilt lopen kan je nog effe (*) blijven plakken tot het laatste woord mbt een nieuwe immigratie-wet gevallen is (waarschijnlijk met een soort van 'general pardon').

(*) 2008 or impeachment, whichever comes first ahem, one can dream...

Ben ook geen advocaat, maar meen dat na het trouwen met een Amerikaan, 'vergrijpen' uit het verleden (zoals niet 'in-status zijn' gedurende langere tijd) je grif vergeven worden. Dus een ander alternatief is wellicht om een 'zo goed als de ware' te vinden en die ervan te overtuigen om het twee tot drie jaar(*) met je uit te houden, en te zien of het samen werkt.

(*) of lang tenminste lang genoeg om het tot een permanente groene kaart te 'redden'

Denk dat NL je trouwens niet meer zo zou bevallen. Het sociale vangnet is zo goed als verdwenen (er zijn allerlei eisen aan, zoals gewerkte dagen in de afgelopen 5 jaar), plus je bent al zo lang weg -> dwz je past er waarschijnlijk niet meer tussen qua ongewone, niet-conformistische loopbaan (dubbeltje/kwartje, kop/maaiveld, etc. etc.)

Vooralsnog heeft de VS bij mij de voorkeur (na 13 jaar). Ask me again in 2008 though, because I'm losing my patience fast met de huidige regering/ontwikkelingen
  3.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

eurowolf:

ja als je hier illegaal bent is het maar een enkele reis naar Nederland. Trouwen met een Amerikaanse zou misschien helpen, maar niet gegarandeerd. Het is nu zo erg, dat zelfs als je met eem Amerikaanse getrouwd bent en je woont minder dan 6 maanden per jaar in de vs, raakje je groene kaart kwijt.... Leuke regeling als je vrouw voor een multinationaal werkt en zij wordt naar Europa gestuurd.....Zal niet zo makkelijk zijn als 20 jaar geleden om een nieuwe groene kaart te krijgen!
  4.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

NLBorrels Admin:

Euro,

Hmmmm, weet je zeker dat je hier 6 maanden per jaar moet wonen, of moet je eens per 6 maanden (elke 180 dagen) in de VS zijn?

S>
  5.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

benvanbergen:

de zes maanden regel is elk jaar vanaf de tijd dat je je groene kaart kriigt, m.a.w. je kunt niet zes maanden de v.s. verlaten, maar wel vijf maanden en een dag.

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM