Special forums: Koningsdag 2017 ~ King's Day || KoningsDagen on Twitter: @Koningsdagen
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 13th 2009 edited

flowerboy:

Hallo beste mensen, ben hier met een visa waiver(3mnd) en heb een baan gevonden als bloemist bij een top bloemist in south carolina. Hij is in staat mij te helpen met alles om bij hem te werken.ik heb een 4 jarig opleiding gedaan en heb me bachelors diploma bloemsierkunst advanced dutch flower aranger...hoe kan ik dit nou aanpakken,want ik wil niet terug naar nederland .mijn visa is geldig tot 22 maart.Groetjes uit Sunny charleston.
  2.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 13th 2009 edited

flyingdutchie:

t Spijt me om je het te vertellen, maar je hebt de wet al gebroken, als je al aan 't werk bent.

De visa waiver geeft jou enkel toestemming om in de USA te verblijven, als toerist. Werken, studeren, etc. is verboden.

Natuurlijk kan je alles onderhands doen, maar om legaal te werken heb je een non-immigrant work-visum nodig. Bijv. een H1 visum.

Om een werkvergunning te krijgen (ik zou niet weten wat voor type werkvergunning voor bloemist nodig is, als dat al mogelijk is(!)), is 't verstandig om een advokaat te bellen die het visum voor je regelt. Of regel het via je baas. Die zorgt dan voor een lawyer/etc.

Doe je dit niet, dan word je een 'illegal alien'. Als je opgepakt wordt is er een kans dat je jaren lang de USA niet meer binnen mag komen.

Ik ben geen lawyer/advokaat/etc. Maar ik heb wel een visum (H1b). Het regelen van een visum is een vrij langdurige zaak en het kost ook wel wat! Een 'snelle' oplossing is niet mogelijk.. tenzij je met een amerikaanse trouwt voor 22 maart.
  3.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 13th 2009

FK:

En mocht je uberhaupt in aanmerking kunnen komen voor een H1B (de meest logische, 'k zou niet weten welke andere categorie), dan zijn de visa voor 2006 al vergeven en zul je tot 1 oktober 2006 moeten wachten voor de 2007 visas (indienen kan al eerder).
  4.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

seb:

nuts, lama .. dan moeten ze wel een overseas vestiging hebben
  5.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

NLBorrels Admin:

Het is allemaal niet zo makkelijk meer als 10 jaar geleden... L1 vereist niet alleen buitenlandse vestiging, maar ook dat je al enige tijd (18 maanden?) voor dat bedrijf gewerkt hebt voordat je hier naartoe komt...
  6.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot

benvanbergen:

ook geen advocaat maar hierheen geemigreerd jaren geleden.
    Dit wist ik een aantal jaren geleden, maar is misschien achterhaald:

Je zou eerst weer terug moeten naar Nederland en daar een visum op het consulaat moeten aanvragen om hier te werken. Wat het er altijd om gaat is dat je een specialiteit op het gebied van je werk hebt waardoor je een 'nood' vult, en geen baantje van een ander zou wegnemen.

Je zou ook als 'ondernemer' hier naar toe kunnen, vermits je een bepaalde hoeveelheid geld meeneemt die je hier dan op een bank zet.

Maar je moet wel een Amerikaanse advocaat in de arm nemen om de immigratie en visa te regelen, want zonder is dat niet mogelijk tenzij illegaal.

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM