MAY 5, 2018: FORUMS WILL SHUT DOWN SHORTLY- NO NEW MEMBERS ACCEPTED
Not signed in (Sign In or Register for the Forums)
  • Quick Jump

•       

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
  1.  
    ForumBot
    • CommentAuthorForumBot
    • CommentTimeMar 13th 2009 edited

svisser:

Dag allen,

Per dec. 2005 ben ik getrouwd in Nederland met een Nederlander. (Hij heeft ook Amerikaanse nationaliteit, en nu heb ik ook burgerschap in beide landen.)

In 2006 verhuisden wij allebei naar NYC en zijn daar besluiten om te scheiden. Ik woon hier nog, hij woont in een verschillende V.S. Staat.

Ik was verteld bij een NL consulaat-general medewerker dat omdat wij in Amerika wonen, moeten wij hier de echtscheidingsprocedure starten. Maar wij hadden nooit de huwelijk gemeld in de VS. Toch was ik verteld dat alleen na de procedure hier behandeld wordt kunnen wij een certificaat/apostille/zoiets op de scheidingsdocument laten zetten en naar NL Gemeente waar wij getrouwd zijn opsturen voor het behandelen.

Ik heb dus een Amerikaanse advocaat gekregen en begon al de procedure. Maar nu vraag ik me af of die consulaat medewerker gelijk had - konden wij eigenlijk alles van de NL kant laten behandelen en nooit iets met de Amerikaanse legal system mee te maken hebben?

Ik wil vragen of iemand weet (met alle zekerheid) of dat wel mogelijk zou zijn, en zowel, met wie in NYC kan ik persoonlijk meespreken.

Bedankt voor het eventueel advies.

Wat wanhopig in NY,
    S.Visser

About| Privacy | TOS | Contact | Join NLBorrels 

Copyright 1999-2013 / NLBorrels.com / All Rights reserved. / Powered by Mosso, Vanilla, Lussumo, RSS2 & ATOM